Marketing mobilny jest jednym z najnowszych rodzajów marketingu, ale w rzeczywistości zawiera elementy jednych z najstarszych i sprawdzonych metod.
Wiele z tych samych zasad, które mają zastosowanie do innych rodzajów marketingu, będzie miało zastosowanie również do marketingu mobilnego. Istnieją jednak pewne godne uwagi różnice. Ten artykuł przedstawia solidne rady, jak najlepiej wykorzystać to genialne medium reklamowe.Zacznij od stworzenia bazy danych marketingu mobilnego. Chcesz zawsze uwzględniać numery komórek w bazie danych do marketingu mobilnego, ale inne informacje są również ważne. Ważne jest, aby uzyskać zgodę od potencjalnych klientów i użytkowników przed wdrożeniem jakiegokolwiek rodzaju bazy danych z ich danymi osobowymi. Możesz to zrobić, prosząc klienta o wypełnienie formularza internetowego lub wysyłając mu SMS-a przy użyciu określonego kodu, który podałeś.Ustawiaj oczekiwania i dbaj o bezpieczeństwo zgodnie z prawem. Po tym, jak dana osoba się zgodzi, a nawet w trakcie procesu, poinformuj ją, jak często może otrzymywać od Ciebie wiadomości tekstowe. Daj im również opcję „rezygnacji”, jeśli wiadomości są zbyt częste lub jeśli chcą uniknąć ewentualnych opłat za wiadomości. Zawsze dołącz wiersz „mogą obowiązywać standardowe stawki”.Nigdy nie ukrywaj, kim jesteś. Powiedz klientowi z góry, czym jest Twoja firma i kim jesteś. Nigdy nie powinieneś wysyłać swoim klientom zawoalowanych lub mylących wiadomości. Ludzie zaczynają czuć się zagrożeni, kiedy nie rozumieją, co się dzieje, więc jeśli zapomnisz o tym, możesz niektórych z nich zrazić.Link do określonych części Twojej witryny. Jeśli masz specjalną wyprzedaż w jednej części swojej witryny, powinieneś umieścić link bezpośrednio do tej witryny.
Witryny mobilne mogą być czasami trudne w nawigacji, ale jeśli zapewnisz klientom bezpośredni dostęp, będą oni bardziej skłonni poświęcić czas, aby zajrzeć i ewentualnie dokonać zakupu.Trzymaj się z dala od krzykliwych projektów.
Jeśli chcesz dodać muzykę do swojej strony internetowej, w porządku, ale nie powinieneś wysyłać wiadomości z dołączoną muzyką lub krzykliwymi obrazami. Ludzie lubią proste wiadomości, a jeśli Twoja zacznie puszczać w nich muzykę lub jasno migać, natychmiast klikną opcję Usuń i zignorują Cię.Upewnij się, że Twoja witryna i/lub reklamy są spójne w wielu formatach. Nie każdy element technologii mobilnej jest taki sam, więc będziesz musiał dostosować się do nich wszystkich. Nie ma nic gorszego niż ciężka praca nad kampanią mobilną tylko po to, by dowiedzieć się, że osoby korzystające z określonego typu mobilnego systemu operacyjnego mają problem z dostępem do niego.Z czystej etykiety powstrzymaj się od wysyłania wiadomości do klientów w niedziele lub późno w nocy. I chociaż strefy czasowe są różne, upewnij się, że nigdy nie wysyłasz wiadomości, gdy jest noc w twoim lesie. Poczekaj do południa, aby być bezpiecznym i zawsze unikaj niedziel i sobót, jeśli możesz.Wysyłając wiadomość z przypomnieniem w marketingu mobilnym, zawsze powinieneś odczekać około dwóch lub trzech godzin przed wydarzeniem, o którym przypominasz ludziom. Wysyłanie tych przypomnień z jednodniowym wyprzedzeniem spowoduje po prostu, że ludzie o nich zapomną. Twoje wysiłki zostaną tutaj zmarnowane.Słuchaj swoich klientów w mobilnej kampanii marketingowej, aby zawsze lepiej im służyć. Jeśli założysz, że wiesz, czego chcą Twoi klienci, zrobisz z siebie poważną sprawę. Zamiast zakładać, wysłuchaj ich potrzeb, a następnie pracuj ze świadomego punktu widzenia.Marketing mobilny otwiera przed nami świat możliwości, ale niewłaściwie użyty może szybko stać się irytujący. Zastosuj metodyczne podejście do korzystania ze wskazówek zawartych w tym artykule, zwłaszcza jeśli marketing mobilny jest dla Ciebie nowością. Twoje wysiłki zaowocują nowymi klientami i zwiększonym biznesem.