Banki oferują firmom obecnie bardzo wiele produktów finansowych, jednym z nich jest kredyt konsolidacyjny, który pozwala zebrać wszystkie dotychczasowe zobowiązania w jedną ratę.
Najczęściej kredyt konsolidacyjny będzie przewidywał spłacanie mniejszej raty, natomiast rozłożona zostanie płatność na dłuższy okres czasu. Może się to wiązać oczywiście z większymi kosztami, jednak wielu przedsiębiorcom zależy na zmniejszeniu miesięcznych zobowiązań.
Zalety kredytu konsolidacyjnego dla firm
Kredyt konsolidacyjny może łączyć raty różnych kredytów, przykładowo może być to kredyt samochodowy, gotówkowy, mieszkaniowy, może być to także spłata karty kredytowej. Kredytów konsolidacyjnych udzielają nie tylko banki, ale także instytucje prywatne, dla wielu firm może być to okazja do poprawienia swojej sytuacji finansowej, wyjścia z zadłużenia. Firmy, które znajdą się w złej sytuacji finansowej, będą poszukiwały sposobu na zmniejszenie kosztów bieżących, jednym z nich może być spłata różnego rodzaju kredytów, często firmy mają raty leasingowe dotyczące aut lub też maszyn. Kredyt konsolidacyjny to także uporządkowanie wpłat, firmy które posiadają wiele różnych zobowiązań, muszą pamiętać o terminowym spłacaniu rat, często w różnych bankach.
Możemy ustalić z bankiem datę spłaty kredytu, co będzie wygodne dla wielu firm ze względu na stałe wpłaty od klientów oraz kontrahentów, w ten sposób będziemy pewni, iż na naszym koncie znajdą się wystarczające środki, aby spłacić ratę kredytu. Warto poszukiwać kredytów konsolidacyjnych w promocjach, często banki organizują różnego rodzaju obniżki dla nowych klientów. Kredyt konsolidacyjny to okazja, aby firma poprawiła swoją płynność finansową, kiedy możliwe jest wyjście z problemów finansowych. W przypadku kiedy będziemy ubiegali się o kredyt konsolidacyjny, należy złożyć wniosek w banku, po rozpatrzeniu może zostać nam przyznany odpowiedni kredyt, który będzie zbierał wszystkie raty z różnych instytucji finansowych oraz banków w jedną stałą ratę.
Wiele banków może zaoferować tanie kredyty konsolidacyjne dla firm, powinniśmy zapoznać się ze wszystkimi kosztami, będzie to RRSO, prowizja banku, różnego rodzaju opłaty związane z przygotowaniem kredytu. Należy pamiętać również o przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji, będzie ona dotyczyła kondycji firmy, jak również wszystkich naszych zobowiązań związanych z pożyczkami oraz kredytami.