Białko czy gainer na przyrost masy – co jest lepsze?

Osoby bardziej doświadczone przyjęły by zapytanie czy białko czy jednak gainer na przyrost masy za banalne.

Aczkolwiek ci, którzy rozpoczynają swoją przygodę na siłowni zwykle zastanawiają się, jakie odżywki na starcie okażą się lepsze na wzrost masy mięśniowej. Czym jest więc białko, a czym gainer?

Białko serwatkowe
Jest jednym z regularnie przyjmowanych suplementów na świecie. Kryje niezbędne aminokwasy, a w zależności od marki może składać się z ponad 95% białka. Izolaty i hydroizolaty zaleca się ćwiczącym, niezależnie od stawianych wyników. Ułatwiają odpowiednio zmusić organizm do spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale i do przyrostu mięśni. Oczywiście stosowane zgodnie z instrukcją są najbardziej skuteczne.

Gainery to suplementy węglowodanowo-proteinowe. To rewelacyjne środki dla trenujących z myślą o rozbudowie muskulatury, przeważnie kiedy jest z tym kłopot. Węglowodany zaopatrzą ustrój w energię, a białko wspomoże masę.

Czy należy komponować białko z gainerem?
W sytuacji wzmożonej podaży energetycznej nie ma przeciwwskazań, ażeby łączyć suplementacje w ten sposób. Aczkolwiek bez przeliczania kalorii w diecie przyjmowanie gainerów nie jest za trafionym pomysłem. Nieodzowne są one dla tych, którzy pomimo dostarczania wymaganej liczby składników w diecie, czy też braku tejże opcji, bo trzeba przyznać, że kalorii wtedy trzeba spożywać całkiem sporo, nie są w stanie uzyskać celu i nie przybierają masy mięśniowej.
Należy zaznaczyć, że wspomaganie odżywkami zależy przede wszystkim od treningu i diety. Ma za zadanie uzupełniać powyższe, a nie zastępować.