Materiały biurowe – kupować stacjonarnie czy przez internet?

Zakupy materiałów i akcesoriów biurowych coraz częściej przenoszą się do internetu, oferując klientom znacznie lepsze ceny i dobre warunki sprzedaży. Czy warto z tej formy zakupów skorzystać i skąd biorą się różnice między cenami sklepów tradycyjnych i internetowych? Jak oszczędzać na zakupach tonerów, drukarek czy innego sprzętu zarówno pod kątem potrzeb własnej firmy, jak i gospodarstwa domowego?

Korzyści z zakupów materiałów biurowych w internecie

Pierwszą i najważniejszą korzyścią, jaką niosą za sobą zakupy akcesoriów biurowych przez internet jest oczywiście ich cena. Jak się jednak okazuje, niższe, internetowe ceny nie zawsze są głównym powodem, który sprawia, że właściciele firm czy osoby prywatne decydują się pewne produkty kupować właśnie tą drogą. W zabieganych czasach dla wielu ludzi liczy się przede wszystkim oszczędność czasu, a tą wybitnie dają właśnie e-zakupy. Bez konieczności wychodzenia z domu, bez przykrego stania w korkach na mieście, bez jeżdżenia od sklepu do sklepu w poszukiwaniu konkretnego artykułu biurowego i bez denerwowania się, że nie można go dostać. Weźmy pod uwagę np. coraz częściej kupowane online tusze i tonery do drukarek. Zamiast biegać po mieście w poszukiwaniu odpowiedniego tonera, wystarczy wejść na stronę producenta lub firmy oferującej zamienniki do tonerów np. https://druk-pol.pl i po prostu sprawdzić czy poszukiwany model znajduje się na stanie. Czas działania? Kilka minut. W porównaniu z obowiązkiem sprawdzenia samodzielnie kilku sklepów w mieście i stracenia na to wielu godzin – oszczędność czasu jest tu nieporównywalne. W przypadku korków więcej wydaje się na paliwo uciekające z baku niż na wysyłkę przy zamówieniu internetowym.

Dodatkowo duże firmy zamawiając tonery czy ich zamienniki w internecie chwalą sobie możliwość zyskania zniżek dla stałych klientów, minimum formalności koniecznych do zrealizowania zakupów, przyjazną obsługę i szybki czas, jaki poświęca się na zamówienia. Dostawy z e-sklepów realizowane są coraz szybciej i to kolejny atut, które sprawia, że bardziej opłacają się zakupy w sieci.

Reklamacje i zwroty – lepiej stacjonarnie czy niekoniecznie?

Osoby, które dotąd nie robiły zakupów sprzętu biurowego w internecie zastanawiają się często, jak wygląda w tym przypadku kwestia reklamacji i ewentualnych zwrotów? Czy jeśli kupiony przez nich skaner, tusz do drukarki czy zamiennik okaże się wadliwy, to nie będą mieli problemów z reklamacją? Czy nie lepiej na wszelki wypadek kupić produkt w sklepie tradycyjnym, żeby móc go potem osobiście zwrócić? Jak się okazuje, wprowadzone kilka lat temu ustawy narzucają na sklepy internetowe bardzo restrykcyjne zasady dotyczące zwrotów i reklamacji. Klient odsyła produkt, reklamuje go i w krótkim czasie dostaje wg wyboru zwrot pieniędzy, lub nowy, sprawny produkt na adres wysyłki. Specjalizacja sklepów internetowych z biurowymi produktami i ich dbałość o renomę w branży również jest tutaj nie bez znaczenia. Sklepy wolą szybko oddać daną kwotę, niż narażać się na otrzymanie złej opinii w internecie.