Zakupy przez internet niosą ze sobą pewną dozę ryzyka.
Nigdy nie wiadomo, czy kupiony produkt będzie zgodny z oczekiwaniami, dlatego też osoby, którym zależy na dokładności wizji powinny raczej skupić się na kupowaniu w rzeczywistych placówkach. Co jednak w sytuacji, gdy ktoś nie ma możliwości nabyć czegoś w swojej miejscowości, a nie chce podróżować dalej? Internet okazuje się świetnym medium, by robić w ten sposób mniejsze lub większe zakupy. Należy jednak zachować ostrożność i szczególnie zwracać uwagę na bezpieczeństwo transakcji.
Niektóre rodzaje towarów obwarowane są szczególnym ryzykiem – na przykład suknie ślubne. Z możliwości bezproblemowego dostępu do najróżniejszych sklepów na świecie chętnie korzystają te panie, które nie są zadowolone z asortymentu w swojej okolicy. Zakup może być łatwy, ale często wiąże się z różnymi trudnościami, na przykład brakiem sposobności do dokonania przymiarek. Nawet osoba doskonale znająca swoje wymiary może kupić suknię, w którą nie wejdzie albo która okaże się zbyt luźna, za długa albo za krótka. Określenie fasonu i ogólnych wymiarów kreacji przy oglądaniu jej wyłącznie na ekranie jest bardzo trudne, poza tym zdjęcie produktu może różnić się od oryginalnego. W związku z tym należy zachować szczególną ostrożność, gdy planuje się w ten sposób kupić suknię na ślub.
Ewentualnie wybierać trzeba sklepy z dobrą polityką zwrotów; w takiejsytuacji nie powinno być żadnych problemów z ewentualnym zwrotem sukni i odzyskaniem pieniędzy.
Rozwiązaniem pośrednim jest zamawianie sukni przez internet, a odbieraniem jej w punkcie stacjonarnym. W ten sposób działają niektóre salony, które mogą sprowadzać z innych placówek wybrane przez klientki suknie ślubne . Dzięki temu zainteresowana pani może na miejscu dokonać przymiarki i zareagować od razu, jeśli kreacja nie jest dobrze dopasowana. Oczywiście i w tym przypadku warto uważać, by zostawić sobie choć trochę czasu na ewentualne zwroty i kolejne miary. Zamawianie sukni na dzień przed ślubem w ten sposób może spowodować sporo stresu, jeśli nie uda się dobrze wymierzyć kreacji podczas internetowych zakupów.