Jak złagodzić ból mięśniowo-powięziowy

Utrzymanie powięzi w zdrowiu ma wiele zalet.

Poruszasz się łatwiej i masz większy zakres ruchu stawów oraz odczuwasz mniej bólu. Większość ludzi od czasu do czasu doświadcza napiętych mięśni. Ale ważne jest, aby uzyskać pomoc w przypadku przewlekłego lub silnego bólu, który może być oznaką poważnego problemu ze stanem zdrowia. Jeśli nadal odczuwasz ból pomimo wysiłków na rzecz jego złagodzenia lub jeśli ból zakłóca sen lub codzienne czynności, porozmawiaj ze swoim lekarzem lub specjalistą od fizjoterapii. Leczenie bólu powięzi często wymaga zastosowania więcej niż jednej terapii. Plan leczenia pacjenta może obejmować kombinację takich rzeczy, jak terapia cieplna, dieta przeciwzapalna, terapia rozciągająca, a także masaże, które pomagają pacjentom się zrelaksować i rozluźnić. Oprócz spójnej, ale zróżnicowanej rutyny ćwiczeń, ważne jest, aby być aktywnym przez cały dzień. Jeśli masz pracę siedzącą, zrób co najmniej dwuminutową przerwę co godzinę, aby wstać i poruszać się, co pomaga powięzi pozostać jak najbardziej elastyczną. Skoncentruj się na postawie, pochylanie się nad biurkiem lub telefonem oraz chodzenie w niezręczny sposób, aby zrekompensować dolegliwości bólowe, może powodować zaciśnięcie powięzi. Staraj się utrzymywać dobrą postawę podczas siedzenia lub stania.

Sposobów na łagodzenie bólu powięzi jest wiele i istnieją różne sposoby rozluźniania bolesnych węzłów.

Możesz położyć ciepły okład na dotknięty bólem obszar lub weź ciepły prysznic lub kąpiel. Odwiedź wyszkolonego terapeutę jogi, aby uzyskać schematy pozycji jogi ukierunkowane na leczenie twojego obszaru bólu. Joga działa w taki sam sposób jak fizykoterapia, terapeuta tworzy rutynę i ćwiczysz ją w domu między wizytami, więcej o leczeniu powięzi znajdziesz na stronie https://fitxpress.pl/powiez-miesniowa-choroby-i-terapie/. Wypróbuj wałek piankowy, cylinder z twardej pianki, po którym przesuwasz ciało, aby uwolnić napięcie mięśni i powięzi. To forma samo-masażu. Możesz to również zrobić za pomocą kuli lub piłki do ćwiczeń. Umieszczenie igieł do akupunktury w punktach spustowych może spowodować rozluźnienie napiętych włókien tkankowych i zmniejszenie bólu.